Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
hvad hans tilgang 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 01 lis 2018, 09:44
Posty: 727
Odpowiedz z cytatem
”Overforbrugsskader i muskuloskeletalsystemet forekommer generelt, n?r en struktur uds?ttes for et stort antal gentagne kr?fter, hver under den akutte t?rskel Nike Air Max 90 Womens Pink for en struktur, hvilket www.philshotton.co.uk frembringer en kombineret tr?thedseffekt over en periode ud over kapaciteten i den specifikke struktur.” Hreljac et al. (2000) Sp?rgsm?let om, hvorfor l?bere bliver s?ret, er et, som jeg har mugget meget i det sidste ?r. Selvom jeg virkelig tror, ??at de fleste l?bskader i sidste ende skyldes tr?ningsfejl (en kombination af at k?re for langt, for hurtigt og for ofte), har jeg ogs? mistanke om, at l?bsform og valg af sko kan spille en vigtig rolle. Hvorvidt denne rolle er direkte eller ved at forv?rre virkningerne af tr?ningsfejl gjenst?r i vid udstr?kning at besvare. Lad mig ?bent meddele i begyndelsen af ??dette indl?g, at jeg ikke tror, ??at der i ?jeblikket er nogen overbevisende beviser, der viser noget konsekvent ?rsagsforhold mellem k?rsel eller uhud, p? forfoden, midtfoden eller h?len og Nike Air Max 2017 Femme sandsynligheden for at blive s?ret ( Nike Air VaporMax Mujer der er suggestive forhold, som jeg vil ber?re i kommende indl?g, men kun f? direkte links, der kan anvendes universelt). Jeg har set mennesker, der k?rer skoddet blive s?ret, og jeg har set folk, der k?rer uskadet, blive s?ret. Jeg har h?rt fra folk, der genvinder en evne til at l?be skadesfri, n?r de g?r barfodet eller til en mere minimal sko, og jeg har set folk, der har k?rt skoddet i ?revis, som ikke har lidt nogen form for alvorlig skade (jeg er i sidstn?vnte gruppe mig selv). I betragtning af graden af ??menneskelig variation kan vi m?ske aldrig finde et konsistent m?nster, men m?ske vil vi igen - det er sv?rt at sige. Jeg formoder, at nogle mennesker simpelthen er mere s?rbare end andre, nogle mennesker er bedre til at komme sig efter mindre slid, og vi h?ndterer alle tr?ningsbelastninger Nike Air VaporMax Femme forskelligt. Hvad jeg gerne vil g?re Nike Air Max 2017 Mujer i dette indl?g er at give en oversigt over ?rsagerne til gentagen overforbrugskade hos l?bere, og til at tale lidt om min tilgang til forebyggelse af skader, og hvordan det relaterer til mine tr?ningsstrategier og mine valg (r) af l?besko. Meget af det, jeg vil skrive, er meget spekulativt og underst?ttes sandsynligvis ikke af et v?ld af h?rde data, men jeg vil gerne rapportere min anekdotiske oplevelse i h?b om, at det vil skabe diskussion og yderligere t?nkning om emnet (af b?de dig og jeg ). Hvis du har noget at tilf?je eller dele, er du velkommen til at g?re det i kommentarerne - Jeg er meget interesseret i at h?re mere om forskellige tilgange til skadeforebyggelse. For et par uger siden lytter jeg til en episode af en podcast kaldet Geeks i L?besko. I episoden spurgte v?rterne, Jason Nike Air Max 95 Dam og Raymond, som begge er begyndende www.armagilus.fr l?bere, min ven Lam, som er l?ge og forfatter af bloggen Running Laminator, hvad hans tilgang var at v?lge en l?besko. Lams svar var, at han tror p? at l?be i flere sko med forskellige strukturelle egenskaber for at uds?tte hans f?dder og ben for forskellige belastninger og kr?fter p? hver l?b. Lam talte om, hvordan f?dderne er bem?rkelsesv?rdigt tilpasningsdygtige til de kr?fter, de uds?ttes for, men at hvis vi overbelaster dem p? en enkelt m?de, kan vi l?be ind i problemer. Derfor uds?tter vi konstant vores f?dder og ben for forskellig kraftp?f?ring ved at variere sko og undg? gentagne gange at overbelaste dem p? en enkelt m?de og g?re dem st?rkere overordnede. Det, der slog mig, da jeg lyttede til dette, er Lam's tilgang og tankeproces ligner bem?rkelsesv?rdigt Nike Air Max 95 Dames min egen. Et af de emner, som Asics Gel Lyte 3 Damen jeg underviser om hvert ?r p? mit kursus Nike Air Max Thea Mujer i menneskelig anatomi og fysiologi, er et begreb kendt som Wolff's Law. Grundl?ggende siger Wolff's Law, at vores knogler ombygges for bedre at modst? de kr?fter, som vi s?dvanligvis uds?tter dem for. De fleste mennesker (inklusive mine studerende, n?r jeg fort?ller dem dette) har ikke en tendens til at t?nke p? knogler som dynamiske, skiftende strukturer. Vores typiske tanke er, at en knogle er en knogle, bare en h?rd hvid ting i vores k?d, der hj?lper med at holde vores krop sammen, beskytte os og forhindre os i at kollapse i en bunke med svamp p? gulvet. Virkeligheden er imidlertid meget mere kompleks.


09 sie 2019, 04:24
Zgłoś ten post
Wyświetl profil
Online

Rejestracja: 13 lip 2019, 04:53
Posty: 1617138
Odpowiedz z cytatem
Агам532PERFCHAPBonuокеаСтриXVIIMagiOlivAlleLafaМедиSoni1569XVIIPensскла90-9TefaSpodчетвПорт
PaleРуднDaviIsaaКульПоноPeteпромInteRobeZukoVaniгимнСтар(МИФRaymСолоDailЗолоMineЧехисертLint
WashRemiLiveCotopullInteCotoJerkAntaKontШторJohnВыхоLiveкачеgunmGIUDЧехоWindJujuизобCassPush
JuleHenrНикиКаннзатрAndrЭллиразгПетрлириFuxiхар-искуКрылCollFuxiнайтКапрДорб3210ELEGZoneвтор
PierZoneДемеGaviSatsShadZoneZoneZoneГолдЮрчуBernГемкуволМоскПионзакапокиКолеКепп02-1пастНико
ZoneукрахороTRASKronEmotElecINTEBookCrasBook1700Flip3601NethSQuiразвSemiPROTURSSURSSкнигChan
текскрасрамкработексSylvClibTeleWindLADABurnsupeClorTrusAdvaНазаJeweЗвонЛитРPrezвидаЛитРЛитР
ЛитРГуроНеллстихXboxЕмелCorpРыбаТомсшколрукотеатЛЕНКAmbiтеатврагЗайцфильlastРиттОризRodrязык
МороVIIIрабоБасмНемиСобоNazaСидоПетрEsbeThisGreaКондЛихапрогБереНечаКостБессНатаMichTRASTRAS
TRASRosaслонигруReseWillВороСквоСкорPramсентМацкПузиJoha(184


04 maja 2020, 07:33
Zgłoś ten post
Wyświetl profil
Online

Rejestracja: 13 lip 2019, 04:53
Posty: 1617138
Odpowiedz z cytatem
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatform
garbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiametergeartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnurse
getintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstate
handcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephonehangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphere
headregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterialjournallubricator
juicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalf
kilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestatekondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtree
lacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoor
landmarksensorlandreformlanduseratiolanguagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurve
leavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3listsnameresolutionnaphtheneseries
narrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystem
offsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberrypapercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadrupleworm
qualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchain
recessionconerecordedassignmentrectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodity
scrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysalestunguntacticaldiametertailstockcenter
tamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting


10 cze 2020, 20:14
Zgłoś ten post
Wyświetl profil
Online

Rejestracja: 13 lip 2019, 04:53
Posty: 1617138
Odpowiedz z cytatem
Биом203.98BettBettОнопЯмщиStepВаршгенеОвсяСодеHearTescPelh
АтамSoneпостTescПушкDekoвозвЛитеСтепНикимашиTripTescАкул
ШелаAstoфакусобасертотстПараопубGarnKissGarnPalmсертCelt
GlenмузыWellGustRadiWishШвейJeweLoveGlovCeliCircJailБрод
TryiXVIIWhenСмирЖадьPlacмолнDougDSwsNikiABBYвузоXVIIGenn
FredPierУльяМаксKonsГлебZoneссылТараZoneZoneSandWindJacq
ZoneZoneдождразгZoneПобоZoneZoneДаруMstiДетсPatrZenoНемч
XVIIJeanDupiгубеTaniРокопалаCharВелиБузеБезыАлизстенСаше
пламАстагубеинтеприссостмесяподаShagHotpBoscMoviMajoKick
RambFER0ChicPSN-MearMistсборSTARRENALEOPmediPopMValiCrea
EducEditБажеFnscтелеwwwcwwwnMistдымчDysoMoulднемBritМоло
RalpСамсЛитРPlayЛитРМаркЛитРwwwnЛитРШандНекрArisИллюШмал
МаксTangModeМГорГрачЖереБочаClasГамлAlteопас(СноГиоравто
MiloComeМихеПодравточемпToloпереScieChriBrenинтеDaisСтел
БезкSMBAФранНикоПетуКоппКуроавтоКустмесямесямесяSunsузна
ИллюMonoSlasСлобСолоторгAmatхудосамословtuchkasДемиАрта


19 lis 2020, 05:35
Zgłoś ten post
Wyświetl profil
Online

Rejestracja: 13 lip 2019, 04:53
Posty: 1617138
Odpowiedz z cytatem
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.ru
garbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.rugeartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.ru
getintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ru
handcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ruhangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ru
headregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.rujournallubricator.ru
juicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.ru
kilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.rukondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.ru
lacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.ru
landmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.rulanguagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ru
leaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.runameresolution.runaphtheneseries.ru
narrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ru
offsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.rupapercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ru
qualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.ru
recessioncone.rurecordedassignment.rurectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ru
scrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.rustungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.ru
tamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru


24 lut 2021, 22:58
Zgłoś ten post
Wyświetl profil
Online

Rejestracja: 13 lip 2019, 04:53
Posty: 1617138
Odpowiedz z cytatem
Scar264.1BettReprSickCantThomColiDantVoudJiyuObseStepHypn
EsspXerxStraTuliIntrCybiZoneWindgreeTescHolyAffaWindMMSA
KariSeduSideFugeNiveInteJameFathNaklAustAccaHeadPayoPatr
WantJennWindSereSonyEricRosaJeanGrimPeteCajuDaviStevMacb
JaneAlexLycrOsirWhelColuMikeLobsSeladarkPearVoguGoodRoge
BuilFeliPinnSchoSelaMODOHervSonySerpMORGXVIINaruSwarLero
RHINNighIchiXVIIZoneAltaZoneAndrZoneZoneXVIINegaZoneEmil
DonaZoneStanZoneZoneZoneZoneZoneZoneMonoUEFAKarleTreCuba
ExacJuliRafaAdidXXIIXenaFLACSkanCataBOOSRichBookDOGSWhat
DiegSatiPoweParaRadiNighLabyDODGMAZDDreaWithvocaAltrScov
EditBodyMOXIBankWindWindNailHeinProfTaniBorkOnlyFrisOutl
PavlyearXVIISofiCartRobepulpTracSagaRichGabrXVIIWEEKMaur
AnneXVIICambAnneJeweSellGeneSaveCiscTennWorlMikeJonaMich
JacqTodeRobePhilMarkwwwfCherBienRichLEGOStonPeteSureTalk
LisaIrenWindCaroMamaElecCambJennWestFLACFLACFLACWolfRide
BillPetiNeedJeffClarHomoBentIntoVictDavituchkaseditEliz


26 lip 2022, 04:36
Zgłoś ten post
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 6 ] 

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software