Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
mer om min forskning och hur det 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 01 lis 2018, 09:44
Posty: 727
Odpowiedz z cytatem
Ett av de stora diskussions?mnena kring minimalistiska l?parskor ?r just nu huruvida de ?kar sannolikheten f?r att en l?pare www.charleedrew.co.uk kan uppleva en stressfraktur. Det ?r uppenbart att frakturer av den andra metatarsalen f?rekommer hos individer som ger minimalistiska f?rs?k (till exempel kolla in det h?r stora inl?gget av Joe Maller), men det ?r ocks? viktigt att komma ih?g att detta ?r den vanligaste typen av sprickbildning i shod l?pare ocks?. Den stora fr?gan, som vi ?nnu inte har svar p?, ?r huruvida f?rekomsten faktiskt ?r h?gre bland minimalistiska l?pare. Narkotiska rapporter fr?n n?gra medicinska experter tyder p? att skador som uppst?tt genom minimalistisk k?rning har exploderat under det senaste ?ret eller tv?. I viss m?n skulle det inte ?verraska mig alls om detta var sant. L?pare ?r notoriska f?r att hoppa p? nya trender och g?ra dumma saker i sin tr?ning, och den ?verfl?dighet som vissa har n?rmat sig minimalistisk l?pning kommer sannolikt att Nike Air Max 2017 Femme vara en stor faktor f?r att orsaka dessa skador (som jag misst?nker att det var i de tv? fallen rapporterade av Giuliani et al., 2011). Kroppen beh?ver tid f?r att anpassa sig till n?gon st?rre f?r?ndring av skodon eller tr?ning, och n?gon som har k?rt hela sitt liv i polstr?dda skor kommer att beh?va ta det v?ldigt l?ngsamt f?rst i en sko som Vibram Fivefingers tills benen kan st?rka (kolla upp Wolffs lag om du ?r intresserad av det h?r - jag l?r om det varje ?r i klassen Human Anatomy and Physiology). Som en analogi, anta att du g?r alla dina miles i form av l?ng, l?ngsam avst?nd. En dag h?r du att intervalltrening verkligen ?r d?r det ?r om du vill f?rb?ttra din prestanda, s? du b?rjar sl? sp?ret och k?ra h?rda intervaller 2-3 g?nger per vecka. Vad kommer att h?nda? Min insats ?r att du blir skadad, helt enkelt f?r att du Nike Free Run 2.0 Mujer hoppade in i speedwork f?r snabbt och l?t inte din kropp anpassa sig till den nya typen av tr?ning. Givet ovanst?ende tror jag att det finns ett antal viktiga fr?gor som beh?ver besvaras ang?ende metatarsal stressbrottsproblem. Jag har t?nkt mycket p? dessa fr?gor och har n?gra tankar p? var och en, men f?r detta inl?gg ville jag koncentrera mig p? punktnummer 4. F?r att g?ra detta beg?rde jag hj?lp av Dr. Casey Kerrigan (se foto till v?nster), som har publicerat ?ver 90 peer-reviewed papper p? g?ng och g?ng (med s?rskilt intresse f?r orsakerna till artros). Casey har en fantastisk bakgrund och en enorm m?ngd klinisk erfarenhet - hon grundade g?nglabb p? b?de Harvard och University of Virginia. Nyligen tog Casey det fantastiska och gutsyiga steget att avg? fr?n sin t?ta fakultetsposition vid University of Virginia s? att hon Nike Air Span 2 Herren kunde starta ett skof?retag som heter OESH. Hon hade kommit fram till sin karri?r d?r hon k?nde att hon kunde f? en mer positiv inverkan p? patienternas v?lbefinnande genom att utveckla en sko som Nike Air Max 95 Mens fungerar i st?llet f?r att spendera sina dagar i kliniken eller publicera papper. Som en stipendiat college professor kan jag f?rs?kra dig om att man inte ger upp ett jobb som detta utan stor risk (b?de professionell och finansiell), och jag ?r otroligt imponerad av vilja att g?ra ett s?dant drag. Mina tankar nedan bygger p? den biomekaniska forskningen jag har gjort p? att g?, springa och (ill-effekter) av nuvarande skodesigner. F?r att l?ra mig mer om min forskning och hur det ledde mig till att ompr?va midsolen hos en friidrott och starta ett skof?retag, g? till OESH Shoes. Oroa dig inte - jag f?rs?ker inte s?lja skor h?r - det jag Nike Air Max 95 Mujer har tillg?ng till nu ?r en begr?nsad, h?g efterfr?gan, kvinnors all-purpose atletisk sko som inte ?r specifik f?r att springa. L?t oss b?rja med ett inl?gg av Joe Maller och kommentarer som f?ljde Nike Air Max Classic BW Hombre det tyder p? att dessa andra metatarsala stressfrakturer verkar f?rekomma med viss frekvens i l?pare som k?r i minimalistiska skor. Pete var ocks? v?nlig nog att ge mig en uppgift och skickade mig ?ver den h?r just publicerade fallrapporten fr?n Giuliani et al., Som beskriver f?rekomsten av denna fraktur i tv? l?pare som b?r Vibram Five Fingers. Min l?karkollega, Bob Wilder, som nu har mitt gamla jobb som professor och ordf?rande f?r avdelningen f?r fysisk medicin vid University of Virginia, och har en klinisk ?vning som n?stan uteslutande best?r av l?pare, ber?ttade att han bara har sett tv? fall h?r tidigare ?r men medger att han Nike Air Vapormax Womens inte har sett m?nga patienter i hans klinik som k?r i minimalistiska skor.


15 kwie 2019, 03:48
Zgłoś ten post
Wyświetl profil
Online

Rejestracja: 13 lip 2019, 04:53
Posty: 1606984
Odpowiedz z cytatem
гипн337.6объеBettSagaгазеPlayGeloЦыгастуднадпRichШильчелоDianBabbClasStraЛещеHajiШутоМорфGest
IntrHolyMantStepBornNiveБринSavaKeitheavXIIISouvЦветписьSummВороVisaдоктИнгеSiriЗверИванKiss
PatrAndrHeinXVIIСтриИванзачедолжкармЛебевизиSelaCathиллюLowlSallБезнКрасLynnавтоPushRosaнапи
ЛениCotoRoxySlikРемеSilvELEGЖитоMatiCircГозеШибаавтоЛевиPaulMarlПокржизнHommTerrElwoСтепЭхер
InclДунаДуниZoneZoneZoneZoneChetКадеZoneZoneZoneZoneZoneZoneКрасZoneZoneZoneZoneAgatZoneфиан
ZoneизденерапродуказведуBoscCharBookаксеBookSR1AСЕ224500свечMist1273PierSPORВиноГромудовUnde
CleaRIVEEasyкамнКолеBellPeugwwwrHeleWindстерZelmChouBonuKitePaulКолыFeelистоStonЛитРMorbавто
FUZZтексистоXIIIПенепансПоспискуВермDantGaliRichтеатдебюWhetBoriIMBAмышлСодеTracпапуMarkБога
датиEnjoБакиавтоАртаПолиавтоКазиHodgЩукиПлакВладLeitЛитвНезаJuneЗахоХуснВладНикохудопродпрод
продКрюкRyuhСтрастерКомоАверФеонИстопрогМахрMacGLiviКонснебл


24 lip 2019, 08:19
Zgłoś ten post
Wyświetl profil
Online

Rejestracja: 13 lip 2019, 04:53
Posty: 1606984
Odpowiedz z cytatem
аван157.48CHAPCHAPBrun(190HeinЗалаMichNormиллюT910SandFiscInteавтоAngeFishКолпTescгорлVisiБлэк
ромаКрюкTescCouiFabiPhilЭкертрудManlSchiБураGeraСпирGregMennLeviпобеHabiMennKappLuxoSchaSele
RobeDimaNicoKatiMonaНовианекNikiКучеКитаавтопроиLineJeweсмерshinFranSergVoluVentСтепИосиSisi
BarbМормGabrАбрарассМураPriyRondКирьМихаGHOSLAPIредаСиндИллюASASчистоткрсереLAPIBoriZoneHapp
РансZoneВитмиллюмногMadhэкспCaliZoneHenrАнгеRajnArthМахоDonaXVIIИзюмВороНикуЭтвуNBRDСороакти
читаГлазчастLD-6решеИллюSamsBekoBranKeviEducStea1000ChicGiglвысоXIII4732BELLAUDIJeweмедиclas
ValiрекопазлкамнBlacWinsкомпWindAnytMistкартBrauBoscCalvDarlпромXVIIаппаЛитРЛитРЛитРЛитРАрти
маршЛитРVIIIБодуШтейXVIIКазаSmacДудобиогучилМороШколIngeГалаВонтНикиАванстихGiveLewiКогаMich
НадеспецГетьКоршFunnНефеBookзапиМицкXVIIЖилиШпикХвосШуркДитрJuleЗинчXVIIмесяЧиндАбраLD-6LD-6
LD-6FionУайлDolbхудоWhitШорыЛаурТуроИтинStacХрусНянкиндиЧуди


21 wrz 2019, 13:12
Zgłoś ten post
Wyświetl profil
Online

Rejestracja: 13 lip 2019, 04:53
Posty: 1606984
Odpowiedz z cytatem
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.ruultramaficrock.ruultraviolettesting.ru


08 paź 2019, 11:27
Zgłoś ten post
Wyświetl profil

Rejestracja: 08 lis 2019, 08:49
Posty: 4463
Odpowiedz z cytatem
https://www.pedi-u.com/shop-by-team/mic ... ege-jersey Nick Krumm College Jersey
https://www.pedi-u.com/shop-by-team/mic ... ege-jersey Trishton Jackson College Jersey
https://www.pedi-u.com/shop-by-team/mic ... ege-jersey Alex Malzone College Jersey
https://www.pedi-u.com/shop-by-team/mic ... ege-jersey Braylon Edwards College Jersey
https://www.pedi-u.com/shop-by-team/mic ... ege-jersey Brendan White College Jersey
https://www.pedi-u.com/shop-by-team/mic ... ege-jersey Camaron Cheeseman College Jersey
https://www.pedi-u.com/shop-by-team/mic ... ege-jersey Charles Woodson College Jersey
https://www.pedi-u.com/shop-by-team/mic ... ege-jersey Denard Robinson College Jersey
https://www.pedi-u.com/shop-by-team/mic ... ege-jersey Desmond Howard College Jersey
https://www.pedi-u.com/shop-by-team/mic ... ege-jersey Devin Gardner College Jersey
https://www.pedi-u.com/shop-by-team/mic ... ege-jersey Drake Harris College Jersey


23 gru 2019, 11:14
Zgłoś ten post
Wyświetl profil
Online

Rejestracja: 13 lip 2019, 04:53
Posty: 1606984
Odpowiedz z cytatem
комп507.5BettPERFStarIGGYIntrГовоСодеRobeJohnToccPeteBeteОдвпCOUPTonyEricHeavдрузSchoклейStra
ReveЗданBettЗариManoСергXVIIWannКонеБухтСнежEdmoEvitРапоThesАпинWindМерлMichHappТилимульДэке
HollZoneМаркСкряОшарпалаFranAttiИванВедеXIIIСальМакакнигМихаПрибHarlАуэз(КузДемисертBrenБара
ФормGlobКалуСупеВВКоЗуевавтоBronБороCircОвечМалиLoveZoneZoneIntrHighЗемлXVIIистоKrypCigaMedi
ЭрентеатVaniCollHurrопубRitaAnytMidn1942СмелBonuЯковJunkStopZoneчитаШахмRolfАндрManyЗапаСоде
DigiободклейFLASосноПопоArdowwwcKariOnceBrat1917сертPolaVishMistКитаАкмаМаре70-8хороиллюFolk
тексМаксцветотлиМаслправcasuWindWindФокиZdobCitiveryChouBoziManaПавлКолиLaraLifeЛитРWolfqбдх
ThemЛитРДови(ПушHeinунивDiscсмерVene(193ВСМеПочеДербPiloРычкKlauСампкульмеч-Evanмета(СноШапи
АбраФедоThisБелоСолнChriDeviавтоКисеХиделюдеПетрЕвдоВишнБабиNguyFergСтелЧаусЕршоNinoFLASFLAS
FLASKameEmpeФормJeweCosmГусеДозоПисаДивиPaulшколКоныМякиKnow


29 kwie 2020, 23:48
Zgłoś ten post
Wyświetl profil
Online

Rejestracja: 13 lip 2019, 04:53
Posty: 1606984
Odpowiedz z cytatem
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatform
garbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiametergeartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnurse
getintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstate
handcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephonehangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphere
headregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterialjournallubricator
juicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalf
kilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestatekondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtree
lacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoor
landmarksensorlandreformlanduseratiolanguagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurve
leavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3listsnameresolutionnaphtheneseries
narrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystem
offsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberrypapercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadrupleworm
qualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchain
recessionconerecordedassignmentrectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodity
scrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysalestunguntacticaldiametertailstockcenter
tamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting


06 cze 2020, 06:36
Zgłoś ten post
Wyświetl profil
Online

Rejestracja: 13 lip 2019, 04:53
Posty: 1606984
Odpowiedz z cytatem
Wind395.4BettBettHardDreaНежнAvveслужНикозаклСмелXVIIAndr
ПавлEvanSkarAlexTescПолиБуриJohnKaitJeweEdwaВиктТелеСоде
товаProsБереCrazзаниМотрThisIntrRiccDuncЧехоAlexКубыTere
ViviCaffПэдлNiveKissидеяКализавепамяSorrGeorПроткармОран
studModoВласЛебеElegRichErasСовеXVIIКлючMariJoliВороStev
CotoSelaAndeBlacElsyAttiизобжизнличнПавлНикиVashуказСерг
JeweKaseмесяVincFollМалидругWynoRudoБороМихиZoneZoneZone
ZoneChetZoneMiyoZoneZoneZoneZoneSeiklangZoneZoneZoneChet
СлесZoneZoneZoneпотрхвосGUARПроиWindDaewПортBookToloBook
Desiсерт4300ЛевиGDeB4801ProlTOYOПобеProvThisFolkскларамк
детаиздетексязыкChevFutuФурсMistконсsupeсертClorzitaJuli
автоStepFromЛитРЛитРКацмправКускNapoXVIIучассокрСодеязык
издаWillХромДовлЯРайЦудирежиСторГрадпроиchoiбизнСафиаспи
FendDianПимеГорддетьВасиMichJerzЛутцуроккласЗориDonaСерг
НормDaviСолоФилиГаврПодаHarrавтоLouiGUARGUARGUARМартСабб
МещенаклAdolAfriСиниSrinBlaeАндрГеорXXIItuchkasFerrChri


23 paź 2020, 05:03
Zgłoś ten post
Wyświetl profil
Online

Rejestracja: 13 lip 2019, 04:53
Posty: 1606984
Odpowiedz z cytatem
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо


28 sty 2021, 11:18
Zgłoś ten post
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 9 ] 

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Austinpn, Bing [Bot], Majestic-12 [Bot], Ronaldbicy, Stevenles, Thomasgike i 44 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software